Радомир се промотира с нов туристически бранд и регионална сертификация за качество

На 25 октомври кметът на община Радомир – г-н Пламен Алексиев връчи първите сертификати за качество “Запазена марка Радомир“ за постижения в областта на културата, туризма и бизнеса, чиято цел е да подпомагат налагането на устойчив модел на туризъм и местно икономическо развитие в община Радомир.

Отличия в категория туристически обекти получиха:

Къща за гости „Херитидж“ в с. Владимир, чието мото е: „Наследство, което се състои от традиции в културната сфера“. В обекта се предоставя здравословна храна от местни продукти, организират се разнообразни занимания с деца, насочени към популяризиране на традициите, както и екскурзии и разходки в общината с културно-историческа и природопознавателна насоченост.

Център за занаяти „Егрека“ в с. Дрен, който организира еднодневни занимания с деца, включващи разнообразна туристическа анимация с фокус върху традициите: ритуал жътва, приказка за хляба, запознаване с професията на археолога и откриване на знаци от миналото, грънчарско колело, работилница за дърворезба Малкия Пинокио, обиколка на фермата и хранене на животни, ритуал с пчели – как се прави мед и др.

Skydive Sofia в с. Кондофрей, която предлага разнообразни услуги: скокове с парашут, полети с жирокоптер и мотоделтапланер, уроци по пилотиране и парашутизъм. Летище Радомир / Sofia West Airport е емблематично за района и допринася за развитие и възприемане на дестинацията.

Отличия в областта на културата получиха читалищата с най-активна дейност в общината: НЧ „Благой Попов – 1927 г.” в с. Дрен, НЧ „Христо Ботев – 1928” в гр. Радомир, кв. Върба, и НЧ „Христо Ботев – 1928” в с. Копаница. Специалната награда на кмета за цялостен принос за съхраняване на традициите и културните ценности и поддържане духа на селото беше връчена на Олга Шаранкова от НЧ  „Евлоги Агайн – 1927 г.” в с. Владимир.

Отличия в категория производители на местни продукти получиха: ДАМ 20 – ЕТ Валентин Данаилов, производител на био боза, произведена от био ръж; ЕТ Владимир Георгиев – производител на лук, чесън и други зеленчуци и Екосити 2010 ЕООД – производител на природно чистите продукти Ватрасин – качествена козметика от природата.

Регионалната запазена марка е част от цялостния туристически бранд на дестинацията. Нейната главна цел е да подпомага налагането на устойчив модел на туризъм и местно икономическо развитие в община Радомир, както и да се избере признак, по който туристическата дестинация ще бъде достатъчно атрактивна и уникална.

В рамките на събитието д-р Десислава Алексова, ръководител на проекта и експерт по туризма, представи резултатите от проведеното проучване на туристическия потенциал на региона, насоките за местно туристическо развитие и новият туристическия бранд и връчи на общинското ръководство изготвения Наръчник за местно туристическо развитие.

Доц. Десислава Димитрова подчерта ползите от съвместната работа с мрежата на Slow Food и важността на работата с читалищата. Тя акцентира върху потенциала в областта на кулинарния туризъм, подкрепата за местните производители и популяризирането на местни хранителни продукти и специалитети като елемент на нематериалното наследство.

Специално внимание беше отделено на цялостната визуална идентичност на дестинацията, разработена от г-жа Вихра Огнянова, основните послания и подпослания, туристическото лого и неговото приложение. Целта на разработения бранд е да промотира ефективно както Скритите съкровища на Радомир – уникалното културно наследство, съхранена природа и регионални продукти, така и всички местни бизнеси, пряко или косвено свързани с туризма – всички туристически атракции, места за настаняване, събития, услуги и преживявания в региона, типична кухня, занаяти, транспорт и др.

Съвместната работа с местната общност и връзката с бизнеса в региона стои в основата на тази инициатива на екипа на община Радомир. Връчването на първите сертификати “Запазена марка Радомир“, ден преди Димитровден, когато града отбелязва своя празник, положи началото на дългия процес по налагането на разпознаваем символ, чрез който дестинацията да заеме своето място на туристическата карта на България.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.